Bermula lah perjalanan baru dalam episod kehidupanku.. :')

Assalamualaikum..



Lama sangat dah tak update blog ni. Asyik busy je dengan study then kerja. huhu T.T

Kerja? Ya, sudah bekerja. Sudah menempuh alam dewasa. Cewahh hihi. Sebab masa study dulu tak pernah rasa dewasa. Rasa macam kanak2 riang je.. hihi :p

Actually lepas 4 bulan habis study, aku dapat offer kerja di kolej swasta. But at da same time, aku tunggu result masuk degree. Masa dapat offer pun aku still teragak2 nak terima walaupun gaji dah diorang offer kira berbaloi untuk aku.

Lepas fikir punya fikir, disamping mintak nasihat  my mom, family and bestfriends, why not i just give a try to this step? Kan. Peluang bukan senang nak dapat. Jawatan admin assistant. Kerja yang jenis management nie memamg makanan akulah. hihi. Maksudnya bidang yang aku boleh 'in' la. 

Nak dijadikan cerita pulak aku takda rezeki nak sambung degree. Then redhoo jelah. Aku tau Allah dah plan yang terbaik untuk aku.. :')

So, tentang kerja. Emm not bad actually to working in the field that you re interested with. Cuma tanggungjawab nya lebih berat. Tugas aku adalah handle the supply of stationery to the whole campus of inti nilai. Opss dah terbagitau aku keje mane eh :p hihi

Kerja ni kena main otak. Maybe orang ingat kerja nie senang. Tak jugak. Umur 21 tahun yang tak ada pengalaman kerja office, memang payah. Tapi setiap benda aku kena blaja cepat n follow up cepat. Private company tak sama dengan gomen. Itulah yg buat kami jadi competitive.

Cewah. Makin lama kerja makin skema pulak bahasa aku. kikiki. :p

Doakan aku ye. Saja nak update sikit story, dah lama blog ni bersarang dgn labah2. huhu. NAk tgk gambar kite keje? eh poyos nak mampus la plak ayat aku. keh3.


Hanya insan biasa. *muntah japp



okay tgh berangan. Bos tgh meetingg so apalagiii.. hihi



Takde koje. Pantang nampak kamera. 
Okay nie gambar masa tengah awal2 keja. Ada masa lagi snap2. haha. sekarang jangan harap. Bz yg teramat.

Ok guys, yg bekerja selamat bekerja esok. Yg study semalat stdy, guna peluang anda ada nie sebaik2nya okay? because chance is always comes only once in our life. I u had it, appreciate it wisely. 

Salam.

2 comments:

Unknown said...

selamat datang ke alam pekerjaan. :)

Cik HUMAIRA said...

thanks :)