Serabut? Berzikirlah..

Assalamualaikum.. ^^

Hati serabut sangat. Hanya Allah saja yang tahu keadaan hati hambaNya ni. Kalaulah hati boleh discan, nak tengok luka yang ada, nauzubillah. Hati terasa sebak yang teramat. Aku minta jalan penyelesaian. Tapi sebaliknya dugaan lain yang datang. Jujur, hati hamba sudah hancur Ya Allah. :'(

Aku tak boleh berenggang dengan alunan zikir. Hanya zikir boleh menenangkan jiwa yang tak tenang ni. Luaran tak mungkin sama dengan dalaman. Aku tak boleh menentukan masa depan aku. Aku tak boleh pilih siapa yang aku suka untuk jadi teman hidup. Kena jaga hati semua manusia. Hati hamba siapa nak jaga Ya Allah.

Ya Allah. 
Disaat ini hamba sedang menangis. Menangis di dalam hati. Tiada siapa dapat memahami hati ini kecuali diriMu. Hamba mohon pengakhiran yang baik. Amin. Jika ini semua dugaan untuk aku mendapat kabahagiaan yang hakiki, aku redha. 

Ya Allah.
Kadangkala aku terfikir. Bagaimana Engkau menciptakan sekeping hatiku ini. Ia kecil, tapi boleh menampung segala perasaan yang ada. Aku cuma ingin yang terbaik dalam hidup.Tolong satukan aku dan dia jika dia benar2 untukku.. 
Amin.


Aisya humaira. 





No comments: