Hamba DIFITNAH.. Alhamdulillah :')

Assalamualaikum..

Alhamdulillah.. masih diberi kekuatan, ketabahan untuk menulis..

Kejadian nie dah lama, tapi aku tetap nak cerita pada korang. Kejadian nie jadi pada 2 minggu yang lepas. Aku pagi bilik kawan aku, nak ambik barang. masa tu dia tengah solat. aku tunggu sampai dia habis solat. terus aku cakap, "aku ambik barang nie tw.." dia terus tanya aku.. "kau melawan RS eh?". (RS tu kira macam warden la kat sini senang cita).

Yang aku nie tak tau cerita apa2 memang lampi la nak faham. "hah? melawan apa ni?"
Kawan bagitau.. " Si Hamba Allah nie cerita kat aku dengan kawan2 bilik lain yang kau yang melawan RS tu. Aku tak caye, 2 aku tanya kau nie betul ke tak?"

YA ALLAH..
Satu lagi ujian Allah padaku.. 
"Demi Allah, memang ada spotcheck kat row aku, and memang ada JPK kerumun dekat depan bilik aku, tapi wallahi bukan aku yang kena saman. Maybe dia salah faham." Terang aku dekat kawan aku nie..

"Tula aku pun tak caye la kau yang buat..Masalahnya Perempuan yang fitnah tu dah kecoh kat bilik orang lain yang kau nie yang salah.."

"Ah sudah.. " 

Serius rasa macam batu hempap atas kepala. Kesedihan bertambah-tambah. 
"Disebabkan perempuan tu kawan kau jugak, aku mintak kau setelkan hal nie. Beritahu dia yang bukan aku yang salah, yang kena saman, yang melawan. Tolong bersihkan nama aku, sebelum aku hilang sabar n buat something yg dia sendiri tak jangka nanti. Ingat, doa orang teraniaya sangat dimakbulkan Allah! "
orang memang tak penah tgk aku maki orang, buat jahat pada orang. tapi kalau dah sampai memfitnah, Kau tunggu balasan dia nanti. One day kau akan dapat jugak. akan kena fitnah jugak, tapi lebih dasyat dari apa yang kau fitnah aku. Ingat tu perempuan!

Sori entry agak beremosi. sekian wasalam.. :')


Look at my smile. I'm soo happy with my life.. kau nak hentam aku, aku tak pernah peduli.  Sebab aku tak nak jadi orang yg xda bezanya dengan kau :')










No comments: