Aku tak sekuat kau kawan..


Assalamualaikum... ^^

Kenapa selalu ja takda idea nak tulis apa eh. Tapi hati membuak-buak suruh tulis. 
-_- 




Esok kelas start pukul 11 pagi. So lantak lah aku nak lelama sikit menghadap laptop malam nih. Eceh padahal tiap2 malam hadap. :P Bertemankan zikir terapi alunan Hafiz Hamidun, aku rasa semngat nak share something.. *ada kena mengena ka dengan topik?? pftt..


Nie kisah kawan aku, kira macam bestie aku jugak..Lepas solat, dia call dengan suara serak2.. aku tanya, ko nangis ke cabie? *memang aku panggil dia cabie, means cubby. Tapi memang dia cubby comel pun. :)

"Hmm.. aku sedih.. " 
Aku tanya.. "why? cita la kat aku beb.. macam selalu.."
She replied : " Mun, macamana nak berubah jadi baik?"

Aku tersentak.. why beb? what happen? apa yang jadi lagi.. Tak sanggup aku nak dengar cita sedih lagi dari membe baik aku sorang nih :'(

Lepas dia cerita dari A sampai Z.. then tak semena-mena aku nangis terus. Ya Allah.. kesian kawan aku.. dia dalam perjalanan menuju redhaMu.. Permudahkan dia.. amin..

Aku tau dia tengah serabut.. then aku bagitau kat dia..


" Cabie, carilah hati kita di tiga tempat. Pertama masa solat.. Kedua masa membaca Al-Quran.. Ketiga masa mengingati mati.. Kalau tak jumpa jugak, Doa pada Allah supaya diberi kekuatan untuk buat ibadah-ibadah seperti diatas.."

Then dia slowly tenang.. aku cakap pada dia, "kuatnya kau.. kalau aku kena macam ni aku tak tau samada aku boleh sekuat kau.. "

"Tolong berinya kekuatan Ya Allah.. " Amin..



Sekian, wasalam..






No comments: