Aku senyum x bermakna aku manusia yg x penah diuji Allah..:)

Assalamualaikum wbt..guys..


Actually entri ni special for my frens..sebena nya aku masok blaja nih ramai membe2 yg tegur.."eh muna ang nmpak happy laa..npe..ade brita bek ke?" ada lg tegur.."muna..muna nmpak hapy je..sha happy jugak tgk muna happy.."ade jugak yg cakap.."muna ang pon ada msalah ke?muka hapy jaa hari2 kt klas.."
Hurmm..ni antara ayat2 mmbe aku..


Eh..korang nmpak aku happy..x bermakna aku nih manusia yg xada mslh..manusia yg x penah diuji oleh Allah SWT..tp aku hapy sbb dpt sahabat2 cm korang..thnks guys! :)
Aku jarang tunjuk sedih aku even depan kwn2..sedih aku..aku akan pendam..
korang..aku juga diuji oleh Allah dgn dugaan yg berat bg aku..yg buat aku give up. down..aku ilang diri aku sndiri..aku jatuh..aku meraung..


Disebalik senyuman aku 2 tersirat seribu satu kesedihan..kesedihan yg aku selalu x dpt nk luah dgn pkataan..ini antara dugaan paling hebat pernah aku dpt..
Aku dihina..penghinaan yg paling hebat pernah aku dpt..Ya Allah..aku jatuh..hingga aku hampir melupa kan Allah..tp Allah telah selamat kan aku..Allah dah tnjuk aku jalan keluar..alhamdulillah..
dan kini..aku tenang..bahagia dgn nikmat Allah SWT yg x terhitung byk nya..


Kawan2 ku..ingat lah..setiap mnusia akn diuji oleh Allah..
Walaupun dugaan 2 kdg2 wt aku mngalir air mata..aku masih terluka..sgt sakit..hnya Allah yg maha mngetahui..


Kawan2..aku tahu kamu smua juga diuji..jd bersabar lah..setiap masalah pasti ada jalan keluar nya..jgn risau..aku akan sokong korang..tlg korang apa yg aku mampu..cuma 1 perkataan buat korang..
BERSABAR lah..


p/s : buat nurtasha, eila, hanif, sabrina..kuatkan semangat ! :) aku ada support korang k..:)

No comments: